Camperreis West-Canada en Noordwest Amerika

Door Annemarie op 07 september 2024 20:38

Na ruim een jaar voorbereiden gaat ons camperavontuur beginnen. Een hele maand lang, 16 juli vertrekken we, 16 augustus komen we weer thuis.

We, dat zijn Harrie (55) & Annemarie (50) en onze kinderen Wilco (24), Heidi (22) & Tjeerd (25), Jorian (20) & Renske (21), Levi (18) en Matthijs (15).

Met twee campers (een C30 en een C25 van Cruise) reizen we door West-Canada en Noordwest-Amerika. De basis van deze reis was de wens Yellowstone bezoeken en beren zien.

Calgary is het begin van de reis en daar zullen we ruim vier weken later weer uitkomen. De meeste campings zijn geboekt, ESTA's en ETA's aangevraagd en uitgeprint. We zijn er klaar voor!

In totaal rijden we ruim 6200 kilometer.

Ons plan was om Jasper te bezoeken. Dit kon helaas niet doorgaan vanwege de bosbranden daar. We hebben onze route aangepast, andere campings geboekt en ontzettend genoten van de vrijheid die het reizen met een camper biedt.

Dag 1: Calgary

Door Annemarie op 07 september 2024 21:06

Dinsdag 16 juli

Vanmorgen om 8 uur worden we met 3 auto's naar Schiphol gebracht. We hebben geen haast, want onze vlucht vertrekt een uur later dan gepland. We vliegen om 13.30 naar Montreal. Daar moeten we vier uur wachten tot we door kunnen naar Calgary.

We landen daar om 22.15 uur lokale tijd. De koffers komen vlot van de band en zijn compleet.

Met een taxibusje worden we naar het hotel gebracht.

Inmiddels zijn we best moe, dus we duiken na een snelle douche snel ons bed in.

Accommodatie: Sandman Hotel Calgary Airport

Dag 2: Banff

Door Annemarie op 07 september 2024 21:45

Woensdag 17 juli

Het verschil in ons gezelschap wordt meteen duidelijk: een deel is vijf uur wakker en een deel slaapt lekker door tot negen uur.

Om half 10 worden we naar Cruise gebracht. Na veel informatie en controle van de campers krijgen we de sleutels.

Voor we weg rijden gaan we eerst ontbijten bij Wendy's. Na een burger, patat en veel verschillende smaken cola lopen we terug naar de campers en gaan op pad. Eerst naar de Walmart waar we zeker twee uren bezig zijn. Als alles is opgeruimd gaan we richting Banff.

De omgeving wordt steeds mooier en de Rockies doemen op.

Bij de ingang van Banff NP kopen we twee nationale parken passen. We zoeken ons plekje op de camping voor deze nacht. We richten de campers verder in en gaan het eten klaarmaken. Voor negen mensen koken is een uitdaging, maar gelukkig kunnen we het verdelen over de twee campers.

We genieten van het uitzicht en het lekkere eten. 's Avonds spotten we nog een elk die over de camping wandelt. Het was warm vandaag (30*C), maar het koelt lekker af. We gaan slapen en horen de regen tikken op 't dak. Wat een herrie, maar wij slapen daar gewoon door heen.

Accommodatie: Tunnel Mountain Trailer Court

Prijs: $ 54.- (incl reservation Fee)

Faciliteiten: Full Hookup, douche en toiletgebouw

Kilometer: 130

Dag 3 Radium Hotsprings

Door Annemarie op 12 september 2024 16:27

Donderdag 18 juli

We hebben lekker geslapen, maar zijn wel weer erg vroeg wakker. Er komt regelmatig een trein langs die uitbundig toetert. Van de regen van gisteravond merken we niets meer. Het is heerlijk weer!

Na het ontbijt en een kop koffie met taart (het is tenslotte vakantie) vertrekken we richting Radium Hotsprings.

Onderweg stoppen we bij Numa Falls, lopen er even rond en maken de eerste foto's van een waterval.

Om 14 uur komen we aan op de camping. We nemen een late lunch en gaan op stap voor de eerste hike. We maken aardig wat hoogtemeters en het is weer warm ruim 30 graden. Terug op de camping nemen we een douche en daarna gaan we uit eten. We kiezen voor Back Country Jacks in het dorpje. Even twijfelen we, want er zit een meneer te eten die vreselijk moppert dat het eten niet lekker is. We besluiten toch te blijven en daar krijgen we geen spijt van. We hebben heerlijk en veel gegeten en de bediening is vriendelijk.

Als we terug lopen naar de camper halen we in de supermarkt nog een ijsje.

Op de camping drinken we nog een kop koffie. Buiten...de temperatuur is heerlijk, maar er zijn ongelofelijk veel muggen. Toch maar naar binnen, lekker met de airco aan., waar de jeugd een spelletje aan het doen is.

Accommodatie: Kootenay-Redstreak

Prijs: $ 54.- (incl reservation Fee)

Faciliteiten: Full Hookup, douche en toiletgebouw

Kilometer: 144

Dag 4: Fernie

Door Annemarie op 16 september 2024 15:21

Vrijdag 19 juli

Vanmorgen waren we allemaal op tijd wakker. Het koelt hier niet zo hard af als in Banff, alleen een laken om onder te slapen is genoeg. Raampjes open en je hebt een prima klimaat voor een goede nachtrust.

Na het ontbijt en onder het genot van een kop koffie bespreken we de plannen voor vandaag. We gaan rijden richting Fernie RV resort, onderweg boodschappen gedaan bij No Frills (supermarkt). Door naar Lussier Hotsprings waar we wilden zwemmen in een warm water bron. Helaas bleek dit gesloten, geen idee waarom. Gelukkig heeft Heidi een altenatief gevonden. We reden door naar Wasa Lake wat ook op de route lag. Daar hebben we geluncht en heerlijk gezwommen. Prachtige omgeving en lekker water. Met ruim 30 graden op de thermometer is iets koeler water helemaal prima.

We rijden het laatste stuk en komen aan op Fernie RV Resort. Een enorme camping met veel faciliteiten. Samen eten gekookt. Na t eten de was weggewerkt en verder genoten van het prachtige uitzicht. De jongens hebben nog even gezwommen in de rivier naast de camping en gevoetbald.

Er rijdt een shuttle van de camping naar het stadje Fernie.

Accommodatie: Fernie RV Resort

Prijs: $85,- incl booking Fee, voor 4 pers. ($6,- extra pp bij meer personen)

Faciliteiten: Mooi nieuw toilet/douche gebouw met laundry