Winkelketen Victoria Secret
Als je met een camper door Amerika gaat reizen, zal je ongetwijfeld met de Amerikaanse manier van denken in aanraking komen. Uit de Amerikaanse manier van denken zijn een aantal mooie bedrijven voortgekomen. Ieder op hun eigen manier uniek en ieder met een mooi verhaal. Op jouw reis door Amerika kom je waarschijnlijk ook winkels van Victoria’s Secret tegen. Victoria’s Secret is een mooi Amerikaans bedrijf waar ook een dergelijk mooi verhaal aan vastzit.
HUUR EEN CAMPER IN AMERIKA EN GA OP ZOEK NAAR VICTORIA'S GEHEIM
Victoria’s Secret is opgericht in 1977 door een zekere Roy Raymond. In het Stanford Shopping Centre opende hij een winkel met lingerie en al snel ging hij verder en opende een manier om lingerie per post te bestellen. De reden dat hij deze winkel en deze manier om lingerie te bestellen begon kwam voort uit schaamte.
Roy Raymond merkte dat hij en veel andere mannen zich schaamden om voor hun vrouw of vriendin lingerie te kopen in grote, openbare winkels. Daarom ging Roy het anders aanpakken. De winkel in Stanford bestond uit grote schotten en panelen, waar de lingerie niet breed lag uitgestald, maar waar slechts enkele voorbeeldexemplaren hingen. De mannen kregen advies van deskundig en vriendelijk personeel en er werd alles aan gedaan om mannelijke klanten zoveel mogelijk op hun gemak te stellen. Als mannen de geschikte lingerie voor hun vrouw of vriendin hadden gevonden hielp het winkelpersoneel met het inschatten van de juiste maat en konden ze zo eenvoudig een redelijk anoniem een lingeriesetje voor hun vrouw kopen.
DEZE MANIER VAN LINGERIE VERKOPEN BLEEK SUCCESVOL...
Deze manier van lingerie bleek succesvol te zijn en in minder dan 5 jaar kon Roy Raymond zijn Victoria’s Secret verkopen. Victoria’s Secret groeide harder dan ooit en opende veel meer filialen. Deze filialen begonnen niet alleen maar lingerie te verkopen, maar ook luchtjes en andere vormen van dameskleding. Inmiddels heeft Victoria’s Secret meer dan 1000 filialen en nog eens 100 zogenaamde boetieks over de hele wereld. Daarnaast is het bedrijf nog steeds groot in het versturen van catalogi en verkopen ze op deze manier ook nog eens veel extra producten.