Algemene vragen

Wil je meer weten over algemene vragen zoals of je een afspraak kan maken met ons, wat het verschil is tussen camperreis 'op maat' en een pakketreis, wanneer je de bevestiging of bijvoorbeeld de reisbescheiden ontvangt? 
Q: Kan ik een (online) afspraak maken om een camperreis te bespreken?
A: Het is mogelijk om met één van onze adviseurs te spreken over je reisplannen. Je kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken. Een online afspraak hoort ook bij de mogelijkheden om je reisplannen te bespreken. Bekijk onze openingstijden en contactgegevens. Veel informatie vind je ook op onze website én in de veelgestelde vragen. Ook kun je een van onze inspiratiedagen bezoeken. Het is helaas niet mogelijk een afspraak te maken wanneer het gaat om een zgn. ‘wegbrengspecial / testdrive/ oneway special.
Q: Kan ik een camper bezichtigen?
A: Travelhome heeft standaard een camper bij het kantoor staan die je kunt komen bekijken om alvast een voorproefje te nemen. De camper die bij ons altijd op kantoor staat is de MH-23-25S van Fraserway, dit model hebben bijna alle verhuurders in Amerika en Canada in hun aanbod. Daarnaast staat de C25 van Cruise America/Cruise Canada ook een groot gedeelte van het jaar bij ons op kantoor. Voor het bezichtigen van de camper maak je een afspraak. Het is helaas niet mogelijk om een proefrit te maken.
Q: Wat zijn inspiratiedagen? En wanneer zijn deze dagen?
A: Tijdens inspirerende korte presentaties vertellen onze medewerkers en een aantal van onze ervaren reizigers je alle ins en outs over onze bestemmingen en over het reizen met een camper. Op de reismarkt vertellen onze reisexperts op kantoor je alles over onze bestemmingen en ons camperaanbod. Ook laten ervaren reizigers hun fotoboeken zien en staan zij te popelen om hun tips met jou te delen. Natuurlijk zijn er échte huurcampers aanwezig, om van binnen en buiten te bekijken.
Wat zijn de mooiste campings in West-Amerika? Waar in Canada kun je het beste beren spotten? Welke wandelingen zijn de moeite waard? Antwoorden hierop kun je verwachten tijdens de inspiratiedagen. Wanneer deze dagen zijn, kun je vinden op onze evenementenpagina. Momenteel zijn onze inspiratiedagen in de vorm van online webinars. 
Q: Wat is het verschil tussen een reis 'op maat' en een pakketreis? Kunnen we hiervan afwijken?
A: Het grootste verschil tussen een reis ‘op maat’ en een pakketreis zit hem in de vertrekdata, reisduur en locaties. Op onze website vind je standaard veel verschillende pakketreizen deze hebben vaste vertrekdata, reisduur en ophaal- en inleverlocaties. Bij elke pakketreis vind je in de voorwaarden terug of verlenging mogelijk is, inkorten van een pakketreis is in de meeste gevallen ook mogelijk. Tevens kun je een pakketreis ook vaak uitbreiden met een stopover in bijvoorbeeld New York of Toronto. Wanneer je geen pakketreis vindt die bij je wensen aansluit of we hebben geen pakketreis naar jouw reisbestemming, kun je het beste je wensen doorsturen via een offerteformulier. Dan wordt er gekeken naar een 'reis op maat'. 
Q: Kan ik ook alleen een camper bij jullie boeken?
A: Ja, dat kan zeker. Daarvoor kun je het beste gebruikmaken van onze handige camperwizard
Q: Heeft Travelhome nog meer vestigingen dan alleen Geldrop?
A: Travelhome heeft één vestiging. Bekijk de adresgegevens én routebeschrijving.
Q: Wat is Mijn Travelhome?
A: Mijn Travelhome is een persoonlijke klantomgeving waar je alle informatie kunt vinden welke betrekking heeft op je offerte/boeking. Je kunt hier inloggen vanaf het moment dat Travelhome een offerte voor je heeft gemaakt. In Mijn Travelhome vind je alle gedetailleerde informatie over je camperreis, informatie over je betaling en een betalingsoverzicht maar ook de mogelijkheid om je betaling te voldoen. Dichterbij de vertrekdatum kun je ook je reisbescheiden downloaden in Mijn Travelhome. Kortom: je vindt er alles terug omtrent je boeking. 
Q: Hoe maak ik een reservering/boeking?
A: Een reservering van een offerte kun je uitsluitend online doen via Mijn Travelhome en dan door op het tabblad 'Boeken' te klikken. Door alle stappen door te lopen maak je uiteindelijk een definitieve boeking.
Q: Is mijn boeking definitief?
A: Ja, wanneer je op definitieve boeking hebt geklikt is het een definitieve boeking. Wanneer wij deze hebben ontvangen, gaan we de gekozen reisonderdelen aanvragen. Mocht bijvoorbeeld een vluchttarief of gekozen campertype niet meer beschikbaar zijn, nemen wij altijd contact met je op om de alternatieven te bespreken.
Q: Wanneer krijg ik de bevestiging?
A: Je ontvangt na boeking op de eerstvolgende werkdag een ontvangstbevestiging. Hierin staat meer informatie over het vervolg van de boeking. Daarna wanneer alle reisonderdelen voor je geboekt staan, ontvang je een reserveringsbevestiging. 
Q: Wanneer krijg ik de factuur?
A: De factuur volgt direct na de reserveringsbevestiging, wanneer alle reisonderdelen zijn geboekt en gecontroleerd.
Q: Hoe kan ik betalen? En wanneer moet ik dit precies doen?
A: Betalingen kunnen uitsluitend per bank betaald worden. Contante betalingen, betalingen via PayPal en betalingen per creditcard kunnen helaas niet geaccepteerd worden. In Mijn Travelhome vind je op het tabblad 'Betalingen & factuur' alle informatie omtrent de betaling vanaf het moment dat je de factuur hebt ontvangen. Je kunt er het openstaande bedrag vinden maar ook de vervaldatum waarop de reis betaald moet zijn. Met de knop 'Online betalen' kun je direct een betaling starten via iDeal of Bancontact. 
Q: Is mijn betaling goed ontvangen?
A: Via Mijn Travelhome kun je meer informatie over de betalingen terugvinden onder het tabblad 'Betalingen & factuur' . Je ontvangt van ons geen bevestiging van betaling.
Q: Wanneer kan ik mijn reisbescheiden verwachten?
A:  De reisbescheiden zullen circa twee tot vier weken voor vertrek geladen worden in Mijn Travelhome, (na ontvangst van de volledige betaling).
Q: Als ik nog iets wil wijzigen of toevoegen aan mijn boeking? Kan dat dan zomaar?
A: Wijzigingen of toevoegingen aan een bestaande reservering kan in overleg met een van onze reisexperts geregeld worden. Hiervoor worden wijzigingskosten c.q. administratiekosten in rekening gebracht. Tevens de eventuele extra kosten vanuit de leveranciers.
Q: Wat moet ik doen als ik de reis moet annuleren?
A: Wij hebben te allen tijde een schriftelijke annulering nodig. Je stuurt dit per e-mail naar backoffice@travelhome.nl met vermelding van je boekingsnummer. Uiteraard kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen, maar wij hebben voor een annulering dit schriftelijk nodig.
Q: Ik heb schade gereden tijdens de camperreis, wat nu?
A: Wanneer je gekozen hebt voor de No Risk camperverzekering van Unigarant is het mogelijk om de gemaakte kosten te claimen bij Unigarant. Meer informatie over het indienen van deze schade tref je aan in het schadeformulier.